Select Page

    

Știm cu toții că în perioada aceasta a avut loc bacalaureatul și ne-am întrebat oare cum a fost pentru elevii de clasa a XII-a să dea examenul în această perioadă și cum s-au simțit în această situație. Așa că am stat de vorbă cu câțiva absolvenți pentru a ne povesti experiențele lor. Mai jos vei găsi părerile lor în legătură cu bacalaureatul pe perioada pandemiei.

 

   1. Cum a fost pentru tine această perioadă? Ți-a fost mai ușor sau mai greu să înveți ținând cont de tot ce se întamplă în momentul actual?

Iuliana (filologie): ,,Da, în primele săptămâni mi s a părut super greu să învăț, aveam o stare proastă, nu mă simțeam deloc productivă, nu mă puteam  învăța cu ideea că trebuie să-mi petrec așa mult timp în casă. Nu mă simțeam atât de sigură pe ce învățam, mi se părea că rețin mai greu din cauza faptului că stăteam numai în casă. Pentru faptul că tot apăreau schimbări în legătură cu bacalaureatul, se punea o presiune și mai mare pe umerii noștri.”

Mădălina (economic): ,,Mie mi-a prins oarecum bine perioada asta de pandemie în timpul bacului pentru că am avut mai mult timp să mă axez strict pe materiile importante neavând altceva de făcut.  Sinceră să fiu nu prea m-am lăsat copleșită de emotii și stres, am lucrat mult, am învățat din timp și a fost ok. Mi s-a părut destul de enervat să stai cu masca pe gură în timpul examenului, dar ne-au lăsat să o punem și sub nas. Iar proba la mate a fost mai grea decât în anii trecuți. Overall, nu pot să mă plâng, nu mi-a afectat ritmul de învățare pandemia.”

 Emilia (filologie): ,,În primul rând, eu sunt la profil uman și aflasem cumva că se reduce din materie, cel puțin la istorie din 9 capitole s-au dat 5, ceea ce a făcut ca învățatul să fie mult mai lejer. Am mers pe ideea că am destul timp, chiar dacă am mai învățat în pandemie și în perioada asta de carantină, nu am făcut-o absolut deloc cu stres. Eram stresată în teorie de ideea că urmează bacul dar n-am fost foarte afectată de pandemie din punctul ăsta de vedere. Iar din punct de vedere social, mi-a fost mai bine cu carantina, pentru că dacă știam că trebuie să stau în casă să învăț și ceilalți se distrau, cumva nu-mi convenea. Așa știind că toți sunt în carantină, mi-a fost cumva mai bine. Am avut o activitate (invățatul) pentru carantină. M-a ajutat să mă focusez.”

 Mihnea (matematică-informatică): ,,A fost ciudat să nu mai fie nevoie să merg la toate meditațiile și orele de la școală. A fost o schimbare bruscă și neașteptată. Problema pe care am avut-o a fost lipsa motivației. Nu aveam nicio ambiție să învăț pentru că toată treaba asta cu bacul parea foarte îndepărtată, deși se apropia foarte rapid. A fost un pic mai stresant pentru că a trebuit să mă organizez singur și să ma automotivez să învăț, deoarece eram obișnuit să fiu verificat/supravegheat de profesori.”

 Alin (matematică-informatică): ,,Păi eu personal am facut tot posibilul să-mi fie bine. Diferit nu pot să spun că m-am simțit insă, mai stresat da, altfel decurgeau meditatiile cu proful lângă. Despre greu sau nu, nu știu ce să zic, eu majoritatea timpului m-am adaptat usor”

 

 

   2. Cum a fost pentru tine experiența examenului de bacalaureat pe perioada de pandemie? Cum te-ai simțit?

Iuliana: ,,Stresant și foarte obositor pentru ca ni se impunea să ajungem la școala la o oră anume, destul de devreme, cum ar fi 07:44 iar subiectele veneau la 9, pentru că trebuia să ni se ia temperatura și să nu ne intersectăm cu ceilalți copii. Faptul că pe timpul probelor trebuia să purtăm masca mi s-a părut destul de greu și incomod, mai ales pentru persoanele care poartă ochelari, căci se abureau. Iar legat de finalul de an, mi s-a părut dezamăgitor pentru că nu ne-am bucurat la fel ca generațiile trecute de o absolvire, care după părerea mea nu trebuia “amânată”, ci adaptată unor condiții.”

 Mădălina: ,,Păi sunt destul de stabilă când vine vorba de emoții, așa cum ți-am zis, m-am simțit pregătită și nu mi-a fost așa frică. Pe lângă faptul că a trebuit să așteptăm ceva până să intrăm în liceu și să ne ia temperatura a fost bine. M-am simțit în siguranță fiind doar 9-10 în clase și la distanțe considerabile.”

 Emilia: ,,Cu o săptămână înainte m-a cuprins o panică și un stres foarte mare. Cu o noapte înainte nu am dormit deloc. M-am liniștit înainte de ultima probă. Nu consider că din cauza situației de față m-am stresat mai tare. Au fost emoțiile normale, zic eu.”

 Mihnea: ,,Sincer nu m-am simțit diferit în vreun fel din cauza contextului pandemiei. Am avut emoțiile ,,clasice” pe care le are oricare elev atunci când dă examenul de Bacalaureat.”

 Alin: ,,Eu cu o lună inainte de bac a trebuit să alerg pentru admitere (fac cu profil militar) și nu prea am avut timp să mai învăț. Sincer la examen în sine am zis fie ce o fi și nu am avut niciun stres.”

 

   3. Crezi ca toți factorii aceștia au avut efect asupra nivelului de concentrare și atenție în timpul examenului?

Iuliana: ,,Da, pentru că am întâlnit lucruri noi care ne-au scos din zona de confort, în jurul nostru se crea o tensiune constantă.”

 Mădălina: ,,Toți factorii prezenți nu consider că mi-au afectat atenția și concentrarea din timpul examenului. Bacul chiar nu mi s-a părut așa înfricoșător cum spuneau toți ca este.”

 Emilia: ,,Problema este că am fost programați, ni s-au dat listele cu orele la care trebuie să venim pentru a ne lua temperatura înainte de a intra și pentru a nu se aglomera ne-au programat încă de pe la ora 7:30. Eu am avut norocul să vin la școală de la 7:30 și din punctul astă de vedere pentru mine a fost ok pentru că până la ora 9 când au venit subiectele am putut vorbi între noi, s-au detensionat un pic lucrurile și am putut să mă liniștesc pentru că aveam foarte mari emoții.”

 Mihnea: ,,Sincer, sunt de părere că m-au ajutat pentru că prietenii mei care nu aveau examen au stat în casă așa că știam că nu am nimic de pierdut dacă stau și învăț.

Alin: Eu personal aș minții să zic că de asta am luat mai puțin decât trebuia. În săli chiar nu am stat cu măștile și era totul ok.”

 

   4. Pentru ce materie ai avut cele mai mari emoții?

Madalina: ,,Limba Română. Nu-mi place să învăț mecanic și altcumva nu am putut să învăț comentariile alea.”

 Iuliana: ,,Pentru lb. română. Pentru că nu prea avem “drept” de interpretare, mi se pare mult de tocit.”

 Emilia: ,,Cred că pentru lb. română am avut emoții și la istorie, pentru că m-am mutat în clasa a XII-a la filologie.”

 Mihnea: ,,La română am avut cele mai mari emoții pentru că putea să fie ori foarte bine ori foarte prost, in funcție de ce pica la subiectul 3. La restul materiilor (matematică și fizică) m-am pregătit pe parcursul întregului an așa că nu aveam mari emoții.”

 Alin: ,,La mine româna, cu ea nu m-am înțeles de mic și la ea nu m-am pregătit aproape deloc, mi a rămas timp sâmbătă și duminică înainte de bac să învăț.”

 

   5. În perioada asta ai mai putut face meditații? Cum a fost?

Mădălina: ,,Doar la matematică am mai făcut pe zoom și a fost super ok, am înțeles tot. Bine.. nu prea mai erau multe de predat. Iar la celalalte materii am profesori în vârstă care nu se descurcă cu mediul online. Până să dau bacul am făcut 2-3 ședințe față în față, cu toate măsurile de prevenție.”

 Iuliana: ,,Nu s-au făcut meditații. Profesorii au fost super speriați. Hmm, faptul că nu am făcut meditații a avut un impact în măsură de 20-30% pentru că am avut norocul să termin materia, eu una am făcut meditație doar la geografie unde nu e atat de mult de învățat.”

 Emilia: ,,Eu am făcut meditații doar la logică, apucasem să fac câteva ședințe înainte de toată nebunia asta și după ce s-a ridicat starea de urgență m-am întors la meditații cu masca pe față. Cu o lună înainte am făcut și la istorie 7 ședințe online și m-a ajutat că am avut înregistrări cu profa și mereu când mă puneam să învăț dacă aveam ceva neclarități doar ascultam înregistrarea. Asta m-a ajutat foarte mult.”

 Mihnea: ,,Principala problemă pe care am întâmpinat-o a fost că eram distras de multe lucruri în timp ce stăteam la meditații. Mi se întâmpla să pierd o ședință întreagă pe telefon fără să-mi dau seama. Ține și de fiecare dacă vrea să își dea interesul.”

 Alin: ,,Având în vedere că de la clasă nu înțelegeam, cu atât mai puțin online, am făcut chiar mai multe meditații și eu cred că au mers destul de bine. M-au ajutat meditațiile online. Eu am făcut la mate și fizică.”